טיפול פליאטיבי ביתי

מהו טיפול פאליאטיבי ביתי?

טיפול פליאטיבי ביתי  מתייחס לתמיכה וטיפול רפואי מיוחד הניתן לחולים עם מחלות סופניות. מטרת הטיפול הפליאטיבי ההיא לשפר את איכות חיי המטופלים בתקופה מאתגרת זו. הטיפול הפליאטיבי הביתי כולל  צוות רב תחומי של אנשי מקצוע בתחום הבריאות הפועלים יחד כדי לספק טיפול פיזי, רגשי ורוחני מקיף, בנוחות בביתו של המטופל עצמו. המטרה העיקרית של הטיפול הפליאטיבי הביתי היא להקל על הכאב של המטופל לנהל את התסמינים ביעילות, תוך הבטחת כבודו, האוטונומיה והרווחה הכללית של המטופל.

טיפול פליאטיבי ביתי מעניק גם תמיכה לבני משפחתו של המטופל על ידי התייחסות לדאגותיהם ומתן שירותי ייעוץ או  תמיכה בתהליך השכול במידת הצורך. גישה זו מאפשרת המשכיות טיפול תוך קידום סביבה מוכרת ומנחמת המאפשרת למטופלים לבלות את ימיהם האחרונים מוקפים באהובים. על ידי מתן וטיפול הוליסטי המותאם לצרכיו של כל אדם, טיפול פליאטיבי ביתי ממלא תפקיד מכריע בהבטחת המסע של המטופל.

טיפול פליאטיבי ביתי

למי מיועד טיפול פאליאטיבי ביתי?

טיפול פליאטיבי ביתי הוא גישה מיוחדת לטיפול רפואי שמטרתה לשפר את איכות החיים של אנשים המתמודדים עם מחלה המגבילה את החיים. טיפול הפליאטיבי אינו מוגבל אך ורק למטופלים הנמצאים בשלבים האחרונים של מחלתם. הטיפול הפליאטיבי בכלל ובבית, מיועד גם לאנשים המתמודדים עם בעיה בניהול הכאב, חוסר שליטה בתסמינים, וצורך בתמיכה רגשית. הטיפול הפליאטיבי הביתי הינו מודל טיפול הוליסטי המרחיב את שירותיו לחולים הסובלים ממצבים כרוניים כגון סרטן, אי ספיקת לב, מחלות בדרכי הנשימה והפרעות ניווניות. בנוסף לצרכים פיזיים כמו ניהול כאב ומתן סיוע במתן תרופות, טיפול פליאטיבי ביתי מכיר בחשיבות ההתייחסות גם לממדים פסיכולוגיים, חברתיים ורוחניים. איש המקצוע המעורב במתן טיפול פליאטיבי ביתי הינו בעל ידע נרחב בשימוש יעיל בטכניקות רפואיות מתקדמות לשיכוך כאבים ויש לו כישורי תקשורת מעולים לשיתוף פעולה עם המשפחות או אנשי הצוות הרפואי המטפלים במטופלים. טיפול פליאטיבי ביתי  מציע התאמת התערבויות תומכות כדי לענות על צרכי הפרטניים של המטופלים בסביבתם המוכרת. טיפול פליאטיבי ביתי מספק נוחות הנחוצה כול כך למטופל תוך כיבוד האוטונומיה של המטופל ושמירה על כבודו עד לשלבי הסיום של החיים.

מה כולל הטיפול פליאטיבי ביתי?

  • אומדן צרכים פיזיים, תסמינים מצב תפקודי
  • אומדן צרכים נפשיים
  • בדיקת מקורות תמיכה לחולה ומשפחתו
  • בניית תוכנית טיפול רב מקצועית
  • ביצוע בדיקות או בירורים שתורמים לשיפור איכות החיים בלבד
  • זמינות 24/7
  • מרשמים
  • מתן נוזלים במידת הצורך
  • מתן תרופות לאיזון כאב ותסמינים אחרים וכו
  • הדרכה לזיהוי מצבי חירום או מצבים חריגים שמצריכים אשפוז במידה וצריך

מהם היתרונות של הטיפול פאליאטיבי ביתי?

טיפול פליאטיבי ביתי מציע מספר יתרונות התורמים לשיפור איכות החיים של חולים עם מחלות מגבילות חיים. ראשית, הטיפול הפליאטיבי הביתי מאפשר לאנשים לקבל טיפול מותאם אישית בנוחות בסביבה המוכרת להם ומפחית את המתח והחרדה הנלווים בדרך כלל לאישפוז בבית חולים. המשכיות הטיפול באמצעות טיפול פליאטיבי ביתי מקדם את תחושת הביטחון והרווחה הרגשית ומאפשר למטופלים לשמור על כבודם תוך הבטחת מענה לצרכיהם הפיזיים באמצעות ניהול סימפטומים והקלה בכאב. יתרה מכך, להיות מוקף באנשים אהובים מטפח רשתות תמיכה חברתיות חיוניות לריפוי רגשי ומעניק כוח בתקופה מאתגרת זו. בנוסף טיפול פליאטיבי ביתי גם מאפשר תקשורת פתוחה וקבלת החלטות משותפת בין אנשי מקצוע בתחום הבריאות, המטופלים והמשפחות, ומשפר מתן טיפול ממוקד למטופל. האופי הגמיש של הגישה הפליאטיבית מאפשר למטפלים להסתגל לצרכים המתפתחים בצורה יעילה יותר תוך צמצום הפרעות בשגרה היומיומית שלהם. בסופו של דבר, טיפול פליאטיבי ביתי  מבטיח שאנשים יקבלו תמיכה מקיפה המתמקדת בשיפור איכות חייהם הכוללת בזמן שהם מנווטים  ומנהלים את המחלה הכרונית ולעיתים ולעיתים הסופנית.

לגעת מקרוב טיפול פליאטיבי ביתי

חברת לגעת מקרוב עוסקת בטיפול פליאטיבי ביתי, מעסיקה מגוון רחב של אחיות רופאים וצוותים  רפואיים. לחברה היכולת לגייס את הצוות הרפואי לטיפול פליאטיבי ביתי, בהתאמה  לחולה ומשפחתו. לחברת לגעת מקרוב אנשי צוות רפואי לטיפול פליאטיבי ביתי בעלי חמלה, אכפתיות ותקשורת בין אישית גבוהה עם המטופל ומשפחתו. לחברת לגעת מקרוב מחויבות לתת שירות במסגרת טיפול פליאטיבי ביתי באיכות גבוהה, טיפול ביתי בטוח  שמאפשר שימור רצף טיפול עם הגורמים הרפואיים השונים. לחברת לגעת מקרוב צוות לטיפול פליאטיבי ביתי הכולל: אחיות מוסמכות בעלות ניסיון רב במתן שירות עד הבית ורופאים כלליים ומומחים בעלי ניסיון רב בטיפול פליאטיבי ביתי. הצוות הרפואי לטיפול פליאטיבי ביתי, מאפשר למטופל  טיפול בנוחות מרבית במקום להגיע למרפאה ו/או לבית החולים. טיפול פליאטיבי ביתי כולל רופאים ואחיות המגיעים מצוידים בכל הדרוש לטיפול רפואי/סיעודי מותאם אישית, בהתאם לצורך הרפואי של המטופל.

לגעת מקרוב הינה חברה המספקת שירותים בקהילה בין היתר שרותי טיפול ביתי: טיפול פליאטיבי ביתי, ביקורי רופא עד הבית, אחות עד הבית, כוח אדם רפואי לבתי חולים, בתי אבות של הגיל השלישי. החברה בפריסה ארצית וכוללת צוותים רפואיים: רופאים, אחים ואחיות מוסמכים וסטודנטים לסיעוד. הערכים של חברת לגעת מקרוב המלווים אותם בעשיה הרפואית הכוללת, טיפול ביתי ברמה גבוהה, הנגשת השירות למטופלים, זמינות  בפריסה ארצית, צוותים רפואיים מקצועיים, אנושיים, תקשורתיים ובעלי חמלה.

צ'אט דרך הוואטסאפ
היי,
איך אפשר לעזור ?
דילוג לתוכן