הצטננות ונזלת בתינוקות ובילדים

מהי הצטננות ומהם התסמינים שלה?

הצטננות (או התקררות, באנגלית: Common Cold) היא מחלה המתבטאת בדלקת של הלוע העליון ושל האף. המחלה נפוצה בעיקר בעונת חורף, אך לא רק בה. המחלה היא כמעט תמיד נגיפית (ויראלית): קיימים יותר מ־200 זנים שונים של נגיפים שיכולים לגרום להצטננות.

במרבית המקרים, אדם שלוקה בהצטננות נחשף לנגיף שאליו מעולם לא נחשף קודם לכן, שכן הוא לרוב מתחסן מפני הזנים שאליהם נחשף בעבר. זוהי הסיבה לכך שבכל עונה יכולים להיות כמה אירועי מחלה (בממוצע: 8 הידבקויות בשנה עד גיל שנתיים ובין 3 ל־8 הידבקויות בכל שנה לאחר מכן).

קיימים כמה סימנים עיקריים המעידים על הצטננות: התעטשויות, נזלת, גודש באף, שיעול, גרון צורב, כואב או מלא ליחה, כאב ראש, עייפות, צמרמורות. לרוב מדובר במצב פשוט יחסית הנמשך עד כשבוע, אם כי השיעול, למשל, יכול להימשך זמן רב יותר.

ילדים נדבקים לרוב מילדים אחרים, והסיכון לכך גדֵל ככל שהצפיפות בגנים ובכיתות עולה, שכן צפיפות רבה יותר משמעותה היא יותר מגעים בין הילדים. לכן כאשר מופיע זן חדש של נגיף צינון, הוא מתפשט במהירות בין הילדים.

הנגיף נמצא בכמויות גדולות בהפרשות האף, ולכן הימצאות בקרבת חולה שמתעטש, משתעל, ומקנח את האף מגבירה את הסיכון להידבקות, במיוחד אם אותו חולה אינו מקפיד לרחוץ ידיים לעיתים קרובות.

גם ההורים נדבקים, כמובן, מילדיהם, אך הם חולים הרבה פחות, משום שישנה סבירות גבוהה שבעבר כבר נחשפו לזן הנגיף ילדיהים או לזנים דומים.

צ'אט דרך הוואטסאפ
היי,
איך אפשר לעזור ?
דילוג לתוכן